headerphoto

Echa XI Zjazdu Przemyślan

Przez cztery wyjątkowe dni: 5 - 7 września 2008 r. trwał kolejny - Zjazd Przemyślan.
XI Zjazd Przemyślan nie poskąpił wrażeń artystycznych, które z pewnością poruszać
będą jego uczestników jeszcze przez długi czas.
Dziękujemy wszystkim, którzy mogli i zaszczycili nas swoja obecnością na Zjeździe.

Jesteśmy przekonani, że tradycyjne spotkanie "przy kawie lub herbacie" w biurze TPPiR,
a zwłaszcza wspomnienia z poprzednich Zjazdów to szczególnie miły punkt naszego Zjazdu,
dzięki któremu młodzi członkowie mają okazję dowiedzieć się
"jak to niegdyś na Zjazdach i w Przemyślu bywało"..

Na uroczystość otwarcia XI Zjazdu -Prezes Bogusława Pieczyńska przygotowała prezentację multimedialną pt. " Z historycznych kart Towarzystwa Upiększania Miasta i Towarzystwa Przyjaciół Przemyśla i Regionu"( którą Państwo otrzymujecie wraz z listem) oraz "Jednodniówkę".
Swoją obecnością zaszczycił nas wiceprezydent Miasta Przemyśla, przewodniczący Rady Miasta Adam Łozinski, radni i sympatycy TPPiR

Następnie udaliśmy się do Ostrowa, gdzie swoim urokiem oczarował nas Zbigniew Bednarczyk
- właściciel i przewodnik po fabryce fajek, który opowiedział przybyłym o historii fajkarstwa w Przemyślu. W godzinach popołudniowych uczestnicy Zjazdu mieli możliwość zwiedzania Muzeum Fajek i Dzwonów w Przemyślu oraz spotkania w siedzibie Towarzystwa, gdzie prowadzili ożywiona dyskusję o planach TPPiR na kolejny rok. A o godz.20.00 - uczestniczyli w imprezie towarzyszącej - "Nocy poetów" na przemyskich schodach Rynku Miejskiego.

W kolejnym dniu - (sobota) w Baszcie Zamku Kazimierzowskiego na spotkaniu z Zarządem Winiarzy Doliny Sanu usłyszeliśmy niezwykle interesującą "Historię winiarstwa na Ziemi Przemyskiej" i mieliśmy okazję degustować oraz zakupić przemyskie wina.

Następnie o godz. 13.30 - (dzięki sponsoringowi radnego Jana Bartmińskiego) - autokarem udaliśmy się na Kalwarię Pacławską, a po powrocie już czekała nas gorąca kolacja i wspólna zabawa "przy pieczonym prosiaku i muzyce" w restauracji "Pod bażantem" przy ul. Lwowskiej
w Przemyślu.

Ostatni dzień Zjazdu- niedziela- to tradycyjna msza święta za obrońców Przemyśla oraz żyjących
i zmarłych członków TPPiR w Kościele OO. Karmelitów Bosych w Przemyślu, koncelebrowana przez nowego gwardiana O. Pawła Ferko. A po mszy uroczyste złożenie kwiatów na grobach Nieznanego Żołnierza oraz grobowcach odremontowanych dzięki staraniom TPPiR.
Odremontowane grobowce i nagrobki osobiście poświęcił Gwardian O. Paweł Ferko.

Przed tradycyjnym - Walnym Zgromadzeniem Sprawozdawczym XI Zjazdu Przemyślan
o godz. 12.30 odbyło się spotkanie z Przemyślanami - zdobywcami najwyższego szczytu w Europie - Elbrus (prezentacja multimedialna) i o godz. 15.30 - uroczyście, z udziałem posła Piotra Tomańskiego zakończono XI Zjazd Przemyślan

W najbliższym czasie organizujemy:
  • Przekazanie odremontowanych grobowców i nagrobków pod opiekę młodzieży szkół średnich - klas o profilu wojskowym i humanistycznym
  • Tradycyjnie - Kwestę w dniach 31 października- 2 listopada 2008 r., z której zebrane fundusze przeznaczamy na renowację kolejnych zapomnianych grobowców obrońców Przemyśla i znanych osobowości, zasłużonych dla naszego miasta
  • Oddajemy do wykonania projekt Sztandaru TPPiR na 120 lecie Towarzystwa
  • Spotkanie andrzejkowe dla naszych członków i sympatyków Towarzystwa
  • Przygotowujemy kolejną edycję "Przemyślanina Roku 2008" oraz monografię historyczną TUM i TPPiR w wydaniu książkowym.

Szanowni Państwo !
Dziękujemy wszystkim, którzy wsparli działalność statutową naszego stowarzyszenia przekazując 1% podatku.
Otrzymaliśmy wpłaty z całego kraju. Państwa pomoc pozwoliła nam wybrnąć z trudnej sytuacji finansowej i wsparła organizację XI Zjazdu Przemyślan i pozwoli na udokumentowanie historii naszego 118 towarzystwa.

Prosimy zwrócić uwagę, ze zmieniliśmy nasze konto bankowe:

PBS O/Przemyśl 64 8642 1155 2015 1503 2814 0001

Dziękujemy za miłość i serce kierowane do naszego miasta. Czekamy na dalsze z Państwem spotkania w Przemyślu a i na kartach listów. Dziękujemy, ze duchem jesteście Państwo
z nami. Życząc radości ducha i wielu sympatii od ludzi - serdecznie pozdrawiamy.